علی عرب مدیر عامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاههای کیش در بازدیدی به همراه معاون عمرانی و زیر بنایی سازمان منطقه آزاد کیش در آبان ماه ۹۹، از سرعت بخشیدن به پروژه باند جنوبی فرودگاه کیش خبر داد و در ادامه تصریح کرد: توسعه، نوسازی و ایجاد فضای مناسب فرودگاه بینالمللی کیش از ضرورتهای این جزیره زیبا میباشد که با توجه به ظرفیتهای این جزیره و طرحهای زیر ساختی عملیات اجرایی باند جنوبی تا پایان امسال به اتمام خواهد رسید.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حریم نیوز:
علی عرب در خصوص توسعه عرض باند جنوبی این فرودگاه گفت: با راهاندازی کارخانه جدید، آسفالت تولیدی از ۵۰۰ تن در روز به ۱ هزار تن افزایش خواهد یافت که موجب سرعت بخشیدن کار در سطح استاندارد میشود.
مدیر پروژه باند جنوبی فرودگاه کیش، با شااره به پیشرفت ۵۰ درصدی این پروژه، زمان بهرهبرداری از باند جنوبی را پیش از آغاز سال جدید تخمین زد و این پروژه را مهمترین وز یر بناییترین پروژه جزیره معرفی کرد وی گفت: در حال حاضر نشست و برخاست هواپیما در فرودگاه جزیره تنها روی یک باند انجام میشود و افزایش پهنا و تعداد باندها، از نیازهای اصلی برای وسعه و پیشبرد اهداف بلند مدت سازمان منطقه آزاد کیش میباشد.
او اظهار داشت: با همه مشکلات از جمله شیوع ویروس کرونا و رعایت پروتکلهای بهداشتی از اواسط اردیبهشت ۱۳۹۹ کارگاه بعد از صدور مجوز شروع عملیات به فعالیت خود ادامه داد و تا امروز این پروژه حدود ۵۰ درصد پیشرفت داشته است. وی در توضیح مساحت باند جنوبی گفت: به طول ۴۳۸۰ متر و عرض ۷۵ متر با رویه آسفالت میباشد که پس از اجرای این پروژه کلاسه هوانوردی باند فرودگاه بینالمللی کیش به بالاترین کلاس جهانی ۴F ارتقا مییابد که قابلیت نشست و برخواست هواپیمای پهن پیکر ایر باس A380 را خواهد داشت و پس از فرودگاه بین المللی امام خمینی، فرودگاه بینالمللی کیش دومین فرودگاه کشور با این استاندارد خواهد بود. ایشان در ادامه افزود: با توجه به اینکه این پروژه نیاز به حجم عظیمی از مصالح سنگی برای آسفالت و زیرسازی را دارد، می بایست بیش از ۱۰۰۰۰۰ تن مصالح سنگی از معادن اطراف هرمزگان که آزمایشهای فیزیکی و شیمیایی آن توسط آزمایشگاه مکانیک خاک وزارت راه و ترابری و مشاور پروژه مورد تایید قرار گرفته به بندر شهید رجایی حمل و از آنجا مجددا بارگیری و به کیش حمل گردد.
مدیر عامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاههای کیش خاطرنشان کرد: از دیگر مشخصات پروژه استفاده از قیر با مشخصات فنی خاص میباشد Pg76-10 که به صورت اختصاصی جهت این پروژه در پالایشگاه تولید میگرد. همچنین جهت احداث اورران پروژه از تثبیت بستر با سیمان به وسیله دستگاه WR استفاده گردید و برای تکمیل زیر ساختها ۲۵۰۰ متر مکعب بتن ریزی گردیده است.
وی آسفالت این پروژه را بالغ بر ۸۰ هزار تن برآورد کرد و افزود: در صورت تالمین هزار تن آسفالت در آیندهای نزدیک، همزمان آسفالت و روشنایی این پروژه به اتمام خواهد رسید که در حال حاضر عملیات اجرایی پروژه در حدود ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و طبق پیشبینیهای انجام شده تا پایان سال به بهرهبرداری خواهد رسید.
علی عرب در خصوص توسعه عرض باند جنوبی این فرودگاه گفت: با راهاندازی کارخانه جدید، آسفالت تولیدی از ۵۰۰ تن در روز به ۱ هزار تن افزایش خواهد یافت که موجب سرعت بخشیدن کار در سطح استاندارد میشود.
مدیر پروژه باند جنوبی فرودگاه کیش، با شااره به پیشرفت ۵۰ درصدی این پروژه، زمان بهرهبرداری از باند جنوبی را پیش از آغاز سال جدید تخمین زد و این پروژه را مهمترین وز یر بناییترین پروژه جزیره معرفی کرد وی گفت: در حال حاضر نشست و برخاست هواپیما در فرودگاه جزیره تنها روی یک باند انجام میشود و افزایش پهنا و تعداد باندها، از نیازهای اصلی برای وسعه و پیشبرد اهداف بلند مدت سازمان منطقه آزاد کیش میباشد.
او اظهار داشت: با همه مشکلات از جمله شیوع ویروس کرونا و رعایت پروتکلهای بهداشتی از اواسط اردیبهشت ۱۳۹۹ کارگاه بعد از صدور مجوز شروع عملیات به فعالیت خود ادامه داد و تا امروز این پروژه حدود ۵۰ درصد پیشرفت داشته است. وی در توضیح مساحت باند جنوبی گفت: به طول ۴۳۸۰ متر و عرض ۷۵ متر با رویه آسفالت میباشد که پس از اجرای این پروژه کلاسه هوانوردی باند فرودگاه بینالمللی کیش به بالاترین کلاس جهانی ۴F ارتقا مییابد که قابلیت نشست و برخواست هواپیمای پهن پیکر ایر باس A380 را خواهد داشت و پس از فرودگاه بین المللی امام خمینی، فرودگاه بینالمللی کیش دومین فرودگاه کشور با این استاندارد خواهد بود. ایشان در ادامه افزود: با توجه به اینکه این پروژه نیاز به حجم عظیمی از مصالح سنگی برای آسفالت و زیرسازی را دارد، می بایست بیش از ۱۰۰۰۰۰ تن مصالح سنگی از معادن اطراف هرمزگان که آزمایشهای فیزیکی و شیمیایی آن توسط آزمایشگاه مکانیک خاک وزارت راه و ترابری و مشاور پروژه مورد تایید قرار گرفته به بندر شهید رجایی حمل و از آنجا مجددا بارگیری و به کیش حمل گردد.
مدیر عامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاههای کیش خاطرنشان کرد: از دیگر مشخصات پروژه استفاده از قیر با مشخصات فنی خاص میباشد Pg76-10 که به صورت اختصاصی جهت این پروژه در پالایشگاه تولید میگرد. همچنین جهت احداث اورران پروژه از تثبیت بستر با سیمان به وسیله دستگاه WR استفاده گردید و برای تکمیل زیر ساختها ۲۵۰۰ متر مکعب بتن ریزی گردیده است.
وی آسفالت این پروژه را بالغ بر ۸۰ هزار تن برآورد کرد و افزود: در صورت تالمین هزار تن آسفالت در آیندهای نزدیک، همزمان آسفالت و روشنایی این پروژه به اتمام خواهد رسید که در حال حاضر عملیات اجرایی پروژه در حدود ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و طبق پیشبینیهای انجام شده تا پایان سال به بهرهبرداری خواهد رسید.
0 دیدگاه